W ciągu ostatnich dwudziestu lat rynek ubrań dla dzieci we Francji przeszedł dużą zmianę. Globalizacja miała znaczący wpływ na ofertę handlowa sieci dystrybucji oraz na sposób konsumpcji. Francja uważana jest za lidera w sektorze odzieży dla dzieci. Warto zaznaczyć, iż 50 % obrotu tego sektora jest realizowane na eksport.
Kluczowe marki specjalizujące się w odzieży dla dzieci to : Bonpoint, Bonton, Charabia, Tartine et Chocolat, Sucre d’Orge et Berlingot, Dino et Lucia, Orchestra, Jacadi, Petit Bateau, Sergent Major, Catimini, CdEC by Cordelia de Castellane, Antoine et Lilie. Ponadto niektóre marki kreują również kolekcje odzieży dla dorosłych, które jednocześnie wpisują się w modę dziecięcą należą do nich : Les Petites, Antik Batik, Lucas du Tertre, IKKS, Little Paul & Joe, Junior Gaultier, Derhy Kids, Notify, Comptoir des Cotonniers.
Do aktualnych liderów tego sektora na rynku francuskim można zaliczyć dwie francuskie firmy : grupa Zannier, reprezentowana przez 15 filii, 30 marek i liczne licencje, oraz CWF działająca tylko na licencje.
Francuskie marki ubrań dziecięcych wyróżniają się ofertą ubrań, butów i akcesoriów ekologicznych. Wymienić tu warto takie marki jak : Le Queue du Chat, Ideo, Easy Peazy, czy tez Emile et Ida, Frenchy Yumy, Louis Louise, Moon & Miel, Numae, Oscar et Valentine, P’tit Chic de Paris, Troizenfant, Zef.
W zdobywaniu francuskiego rynku odzieży dziecięcej istotną rolę odgrywa integracja odzieży dla niemowląt w szerszym sektorze produktów dziecięcych, który zawiera również: obuwie, środki higieny, meble, dekoracje, gry i zabawki, czy tez ubrania ciążowe.
Mimo złej koniunktury ekonomicznej we Francji, rynek artykułów dziecięcych utrzymuje swoją dobrą pozycję, dzięki wysokiemu przyrostowi naturalnemu. Jednak specjaliści z sektora muszą zmierzyć się z wieloma barierami, pierwszą z nich jest rosnąca konkurencja, na tle której specjaliści konfrontują się z rożnymi rywalami z całego świata.
Na drugim miejscu znajdują się nowe zachowania konsumpcyjne, które pojawiają się jako kolejne wyzwanie. Od kilku lat jesteśmy świadkami wzrostu nowych alternatyw takich jak : wypożyczanie ubrań dziecięcych, czy tez handel wymienny.
Do popularnych portali internetowych zajmujących się taką działalnością można zaliczyć : monjoujou.com, petitsnomades.com. Wydajność tego typu działalności pozostaje zróżnicowana w zależności od operatorów.
Francuski rynek ubrań dziecięcych zdominowany jest przez duże sieci dystrybucyjne takie jak: Kiabi, La Halle, które mają 31,6% udziałów na rynku, hipermarkety (24,4%), a sieci odzieżowe (23,3%). Jednak polityka niskich cen hipermarketów okazała się bezowocna. Aktualnie, aby zwiększyć sprzedaż artykułów dziecięcych sieci dystrybucyjne liczą na własne marki, należą do nich m.in.: In Extenso dla Auchan, Tissaia dla E. Leclerc. W przypadku sklepów luksusowych, oraz sieci detalicznych sprzedaż wciąż wzrasta od 2007 roku, dzięki ich marką własnym : Bout’chou dla Monoprix, Miss AP i Cadet Rousselle dla Galerie Lafayette.